A „süti” fájlokban elmentett információkat reklámozás, statisztikakészítés céljára, valamint annak érdekében használjuk fel, hogy a weboldal jobban tudjon alkalmazkodni a felhasználók egyedi igényeihez. A „sütik” beállításait a böngészőjén keresztül vagy a  „Beállítások módosítása” linkre kattintva módosíthatja. Ha a beállításokat nem módosítja, akkor a „sütik” az Ön által használt eszköz memóriájába kerülnek. A „sütik” beállításainak módosítása korlátozhatja a weboldal működését.
Termékek Menü

HÁROMFÁZISÚ MOSFET FESZÜLTSÉGSZABÁLYZÓ SOLVART

Ár:
28.990 Ft
26.091 Ft
Kedvezmény: 10%
Várható szállítás: 2024. október 16.
Szállítási díj: 990 Ft
  • A feszültségszabályzó 12 voltos (12V) rendszeren működik.
  • A beállított (szabályozott) töltőfeszültség 14,7V melynek (a rendszerben lévő veszteségektől függően) 14,5V körüli tényleges töltést kell mutatnia.
  • univerzálisan használható az összes háromfázisú generátorral működő motorkerékpárhoz márkától függetlenül
  • korábbi tirisztoros technológiával készült szabályzókkal szemben kevésbé melegszik, nincs szüksége a menetszél hűtésére
  • stabilabb szabályzás
  • vízálló
  • egy év garancia
  • csatlakozó nélküli 25 cm-es vezetékekkel van ellátva gyárilag
  • 90 x 78 x 28 mm méretű
  • 66 - 69 mm felfogatási táv
  • 5 vezetékes:
    • 3 (sárga) fázis
    • 1 (piros) pozitív
    • 1 (zöld) negatív
  • 7 vezetékes:
    • 3 (sárga) fázis
    • 2 (piros) pozitív
    • 2 (zöld) negatív
Kapható választék:
Típus:
Vezeték hossza:
Technológia:
Jelölje be azokat a kiegészítő termékeket, amiket még a kosárba szeretne tenni!
DIGITÁLIS FESZÜLTSÉGMÉRŐ MŰSZER KOSO DIGITÁLIS FESZÜLTSÉGMÉRŐ MŰSZER KOSO
16.891 Ft 16.046 Ft
FESZÜLTSÉGMÉRŐ MŰSZER T&T FESZÜLTSÉGMÉRŐ MŰSZER T&T
24.130 Ft
LCD FESZÜLTSÉGMÉRŐ MŰSZER DAYTONA LCD FESZÜLTSÉGMÉRŐ MŰSZER DAYTONA
19.304 Ft 18.339 Ft
AKKUMULÁTOR TÖLTÖTTSÉGI JELZŐ BAAS AKKUMULÁTOR TÖLTÖTTSÉGI JELZŐ BAAS
12.065 Ft
DIGITÁLIS FESZÜLTSÉGMÉRŐ MŰSZER DIGITÁLIS FESZÜLTSÉGMÉRŐ MŰSZER
5.990 Ft

AKKUMULÁTOR TÖLTÖTTSÉGI JELZŐ CTEK AKKUMULÁTOR TÖLTÖTTSÉGI JELZŐ CTEK
11.582 Ft
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

Technológia:

  • MOSFET: A feszültségszabályzónkat úgy terveztük meg, hogy a forgalomban lévő átlagos teljesítményű generátorral felszerelt motorkerékpárok töltését gond nélkül tudja biztosítani, függetlenül a felszerelés helyétől. Nincs többé szükség a feszültségszabályzót utólag felszerelt processzor-ventilátorokkal ellátni vagy átszerelni jobban szellőző helyekre.
  • MOSFET + IC vezérlés: Háromfázisú feszültségszabályzóink IC vezérlésű kialakítással is rendelhetők. Ezzel az eljárással még tovább csökkenthető a szabályzó melegedése, ami így még nagyobb árammal terhelhető. Ezt kifejezetten akkor ajánljuk, ha nagy teljesítményű (400W-nál nagyobb) generátorral működik a motorkerékpár. Természetesen tökéletesen működik kisebb (400W alatti) teljesítményű generátorokkal is, de ezeknél nem igazán van szükség az IC vezérlésre, a "normál" MOSFET technológia is elegendő.

MOSFET feszültségszabályozó beszerelési útmutató

A garancia megőrzése- és a szakszerű beszerelés céljából, kérjük az üzembe helyezés előtt olvassa el a teljes útmutatót! A beszerelés előtt mindenképpen győződjünk meg, hogy tényleg a korábbi feszültségszabályzóval volt a gond. Előfordulhat, hogy a fennálló hiba (pl.: testzárlat) az új feszültségszabályzót is tönkreteszi!

TILOS a motort elindítani széthúzott feszültségszabályzó csatlakozóval, illetve eltávolított akkumulátorsaruval, mert károsíthatja mind a szabályzót, mind a többi elektronikus alkatrészeket. 

Járó motor esetében is TILOS az akkumulátorsarut eltávolítani vagy a feszültségszabályzó csatlakozóját széthúzni.

Beszerelés előtt digitális multiméterrel ajánlott a vezetékeket polaritását azonosítani, mivel a fordított polaritású bekötés (akár egy pillanat alatt is) a feszültségszabályzó azonnali meghibásodását okozza.

1. A szabályzóról:

A feszültség szabályzó állandó mágneses gerjesztésű motorkerékpárokhoz készült.

Elektromágneses generátorokhoz nem használható!

 A korábbi tirisztoros kivitelezésű feszültségszabályzókhoz képest, a MOSFET technológiával épített feszültségszabályzók esetében:

-       Jóval kevesebb hő fejlődik

-       Nincs termikus reteszelődés

-       Stabilabb a szabályozás

A klasszikus diódák helyett Schottky diódák kerültek beszerelésre, ami tovább csökkenti teljesítménydisszipációt (még kevesebb hő fejlődik).

A MOSFET technológiának, a Schottky diódáknak és a nagy bordafelületnek köszönhetően a feszültségszabályozó ott is használható, ahol a menetszél hűtése korlátozott.

A műgyanta kiöntés miatt a tokozás teljesen vízhatlan, azonban szélsőséges esetekben nem kerülhető el a beázás (pl.: gőzborotvával történő mosás).

A feszültség szabályozó által szabályozott feszültségnek 13,9 - 14,6 V között kell lennie.

Ajánlott a „fedélzeti” feszültségmérő használata, mert így folyamatosan ellenőrizhető a töltés.

Világítás működtetésére speciális, akkumulátor nélküli rendszerben is használható a szabályzó, amennyiben háromfázisú a generátor, és az akkut nagykapacitású elektrolitkondenzátor helyettesíti (pl. Crossmotor)

2. A beszerelés:

A feszültségszabályzó 5 vezetékes (egy pozitív, egy negatív, három fázis) vagy 7 vezetékes (két pozitív, két negatív, három fázis) modellben készült.

Előfordulhat, hogy a gyári feszültségszabályozó 6, esetleg 8 vezetékkel csatlakozik a motorkerékpár hálózatához. Ebben az esetben a hatodik (nyolcadik) vezeték, ami gyújtás-kapcsolt 12V, bekötés nélkül marad (ez általában vékonyabb barna vagy fekete vezeték). 

piros

Állandó feszültség (B+)

sárga

sárga

sárga

Fázistekercs-kivezetésekhez

(sorrend tetszőleges)

zöld

Negatív (B-)

Ellenőrző lépések:

    Beszerelés előtt győződjünk meg, hogy tényleg a korábbi feszültségszabályzóval van a gond:

  •     Ellenőrizzük a csatlakozókat és a kábelezést, mert a rossz kontakt jelentős feszültségesést, elégtelen töltést eredményezhet.
  •     A feszültségszabályzó beszerelése előtt ellenállásmérővel ellenőrizzük a generátort, hogy nem áll fenn testzárlat.
  •     Járó motornál, digitális multiméterrel alapjáraton ellenőrizzük a motoroldal felőli fázisok közötti feszültség értékét, melynek értékét 15-25V közöttre kell mérni, 1-2V fázisok közti aszimmetria elfogadható.

  A csere előtt ellenőrizni és azonosítani kell a motorkerékpár feszültségszabályozóhoz csatlakozó hálózatot.

3. Beszerelés után:

Az akku feszültségét a szabályzó beszerelése után bekapcsolt világításnál is ellenőrizni kell, különböző fordulatszámon. Akkor megfelelő a töltés, ha a feszültség kb. 13,9V - 14,6V közé áll be.

Ha magas töltést mérünk, legtöbbször a multiméter hitelességével van gond. Ha le van merülve a mérőműszerben az elem, (amit a legtöbb esetben LOBAT vagy ennek ikonjával ki is jelez), az akár 2-3V-tal is nagyobb értéket is mutathat!

Ha ettől lényegesen kevesebb, az az esetek leggyakoribb részében a következő hibákból fakadhat:

-       Relatíve nagy az átmeneti ellenállás a hálózatban, a kábelezésében nagy a veszteség

-       Rossz az akku (ezt az okot kizárhatjuk úgy, hogy egy másik akkumulátoron teszteljük a szabályzót, akár egy autóén is)

-       Generátorhiba (menetzárlat, testzárlat)

-       Gyújtás-zavar (zavarszűrés nélküli gyújtási rendszer)

4. Garancia:

Minden feszültségszabályzó a gyártás után tesztelésen esik át.

A termékért 1 év garanciát vállalunk. A beszerelést szakműhelyben kell elvégezni, mert az esetleges meghibásodás esetén a garancia csak így érvényesíthető. A nem megfelelő beszerelésből (pl.: fordított pólusú bekötés) vagy használatból fakadó meghibásodásokért (pl.: járó motornál történő akkusaru levétel) felelősséget nem vállalunk.

Testzárlatos generátor esetében a hiba indíthat olyan testzárlati áramot, ami tönkreteheti a feszültségszabályzót. 

A gyártó csak és kizárólag a termékért vállal garanciát, bármilyen egyéb járulékos kárért nem tudunk garanciát vállalni.

Vélemények

5.00
1 értékelés
5
(1)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)
Írja meg véleményét!
| 5 / 5 csillag!
2024. 08. 01.
Én egy Honda Deauville motorba raktam be a feszültségszabályozót. Jól működik. 14,5V-on tölt.
Mivel nem akartam szétvágni a gyári kábeleket, így a régi rossz szabályzóról lefűrészeltem
a csatlakozót és ráforrasztottam az új szabályozó kábeleire. Így össze lehetett dugni a
gyári kábelköteggel. Ezért ha mégis meghibásodna bármikor vissza lehet dugni az eredeti
szabályozót.
Termék címkék: autófelszerelés