Hírek

2020 óta létezik, de én csak most találkoztam vele először: a BMW R18-at én nem is motornak, inkább két keréken guruló múzeumnak hívnám. Ha elcsattogott volna mellettem OT-rendszámmal a városban, valószínűleg nem kapom fel a fejem, hogy itt valami trükk van, és élőben is nagyon alaposan kell nézni, hogy feltűnjön a ledet rejtő indexbúra, és az ABS-vezeték a fékcső mellett. De itt bizony minden más ódon: tokától bokáig egy egyenessel meghúzható felső vázcső, gigantikus méretű nyomórudas, légolajos hűtésű boxer, mindenhol króm, és pont ízlésesen régies díszítés mindenhol.

Egy hétig a Honda Dax volt a humorszűrőm. Aki egy szánalmas, értelmetlen, de ahhoz képest legalább drága motort lát benne, és egy pillanatra sem érti meg benne a poént, annak meg sem próbáltam elmagyarázni, vigye arrébb a negatív energiáit. Viszont az emberek többségének leesett, sőt, a motorozás iránt kevésbé érdeklődő cimboráim is azonnal megkérdezték, hogy hogy kell ezzel menni, és már rá is akartak pattanni egy körre. Csakhogy ez csapda!

Mondhatjuk, hogy az MV Agusta nem spórolta el az idei EICMA-t, az olasz gyártó ugyanis bár nem állít ki, ekkorra időzítette a két Lucky Explorer túraenduró szériaérett változatának bemutatóját, amelyek mellett egy igen kívánatos café racert is odapakoltak. Igaz, a 921 S egyelőre csak tanulmány, de nem voltak restek új vázat és friss blokkot fejleszteni hozzá.

Ekkora pálfordulást én még nem éltem át egy motoron. Először egy igazi biciklinek tűnt a CB300R, érezhetően könnyű, de mellé elég gyenge gép, kicsit lötyögős váltókarral, gyenge szélvédelemmel, jó külsővel, elfogadható áron – nagyjából ennyi lett volna a cikk, ha csak a reptéri gyorsforgalmin, a rakparton, meg a Szentendrei úton próbáltam volna ki, ami nagyjából a Honda képviseletétől a szerkesztőségünkig tartó tengelyt jelenti. Aztán elkezdtem vele együtt élni.

Kerek perec megmondták, ez azoknak szól, akik nagyon tudnak motorozni, és pontos elképzelésük van arról, hogy mindezt mivel művelnék. Nem is nagyon tudok vitatkozni, tényleg nem a kezdők motorja, nem praktikus, nem gazdaságos, nem sokoldalú, inkább ezek ellenkezője. Nehéz is mellette érvelni, de valahol ez a lényeg: aki már sokat látott, azt nem kell győzködni, pontosan tudja magától is.